تبلیغات
اطلاعات ماشین - لحظاتی با ‌‌M3





لحظاتی با ‌‌M3 [B M W , ]

                                             

 

                                       (B M W (M3          

در هنگام ترمز گیری قبل از ورود به پیچهای تند ، هیجگونه اثری از عدم تعادل در ترمز گیری و یا پائین آمدن جلوی خودرو دیده نشده و با وارد عمل شدن شاسی استثنائیM3 ، این خودرو با كمی كم فرمانی“ under steer ″ پیچ را طی مینماید . اگر راننده در این شرائط دور موتور را افزایش دهد عقب خودرو كمی منحرف شده و در یك حركتی نمایشی چرخهای عقب شروع به هرزگردی مینمایند . دیفرانسیل قفل شونده M power این خودرو در این شرائط از هرزگردی بیش از اندازه چرخ سمت داخلی پیچ جلوگیری مینماید و نیرو را به چرخ سمت خارج پیچ منتقل میکند . طراحی بی عیب و نقص سیستم تعلیق عقب آن باعث میشود تا پس از اتمام پیچ براحتی و بدون از دست دادن تعادل و منحرف شدن محور عقب به سمت چپ و راست ( Fish Tailing ) حركت در خط مستقیم را از سر بگیرد . البته در این میان تایرهای نیمه اسلیك نیز بخوبی ایفای نقش نموده و با اتكاء بر سطح تماس گسترده شان مثل بادكشی خودرو را به سطح جاده می چسباند.

در تلاش خود برای كاهش وزن و افزایش قدرت از هیچ اقدامی فروگذار نكرده است . قدرت ، سبكی ، آئرودینامیك ، چسبندگی و ترمز ، زمینه هائی بوده اند كه

BMW در بهبود دینامیك مدل M3 CSL خود آنها را دچار تغییر نموده است . البته لازم به یادآوری است كه مدل M3 معمولی خود به عنوان الگوئی برای خودروهای پر قدرت خانوادگی به شمار می آید . اولین اقدام BMW كاهش وزن M3 بود ، زیرا این مسئله به تنهائی كافی است تا فرمان پذیری ، ترمز گیری و قابلیتهای حركتی خودرو بهبود پیدا كند . در این زمینه بخش ام . موتور اسپرت ( M-motor sport ) وزن این مدل را 10درصد كاهش داده كه بسیار چشمگیر است . اقلام حذف شده در این رابطه عبارتند از :

صندلیهای برقی ( جایگزین كردن آنها با صندلیهائی با فریم فایبرگلاس ) حذف سیستم تهویه مطبوع سبكسازی دربها و تودوزیهای داخلی حذف برخی عایقهای صوتی و حرارتی

.

همانطور كه در ابتدای این مقاله ذكر شد سقف این مدل از جنس فیبر كربن است كه باعث کاهش شش كیلوگرم از وزن سقف میگردد . این موضوع از اهمیتی مضاعف برخوردار است زیرا باعث پائینتر آمدن مركز ثقل و بهبود قابلیت حرکتی خودرو در سر پیچها میشود . سپر جلو تا حدی بزرگتر شده كه هدف از این تغییر كاهش نیروی بالا برنده ( lift ) در سرعتهای بالا میباشد . حفره ای كه روی سپر جلو دیده میشود ورودی هوای موتور است . شیشه عقب خودرو نیز نازكتر از مدل استاندارد است
.

حال می پردازیم به شاسی كه در این مدل مجهز به فنرهای كوتاهتر شده و سیستم تعلیق با توجه به كاهش وزن خودرو از نو تنظیم شده است . قطر دیسكهای ترمز نیز از mm325 بهmm 345 افزایش یافته است . وزن رینگهای چرخ و تایرها نسبت به مدل استاندارد 11كیلوگرم سبكتر شده است . موتور M3 استاندارد و سیستمdouble vanos آن خود یك شاهكار مهندسی است . (سیستم double vanos سیستمی است كه در آن تایمینگ میل سوپاپهای ورودی و اگزوز متغییر است ) . در مدل استاندارد هر سیلندر دارای پروانه گاز (Throttle Body) منحصر به خود میباشد . مهندسین موفق شده اند با تغییر میل سوپاپها مدت زمان باز بودن سوپاپها را افزایش داده و با افزایش جریان هوا و كاهش بار اگزوز قدرت این موتور را از 343 به 360 اسب بخار افزایش دهند یعنی 111 اسب بخار در ازاء هر لیتر حجم موتور كه در بین موتورهای اتمسفری ( بدون سوپرچارجر یا توربوچارجر ) خارق العاده است
 


نوشته شده توسط سامان در جمعه 6 آبان 1384 و ساعت 10:10 ق.ظ
ویرایش شده در جمعه 16 دی 1384 و ساعت 12:01 ب.ظ


لینک ثابت || نطرات [--]



نوشته های قبلی...

پژو 807

قیمت انواع Mazda

قیمت انواع Opel

قیمت انواع Toyota

قیمت انواع Peugeot

سایت های تولید کنندگان ماشین های خاص

قیمت انواع volks wagon

مرسدس بنز S کلاس

مشخصات فنی B M W 645i / 630i

فراری انزو

قیمت انواع audi

قیمت انواع مرسدس بنز

B M W Z10 (شکارچی سوپر اسپرت ها)

قیمت انواع B M W

(B M W (Z4


صفحات وبلاگ...

 

درباره وبلاگ

 وبلاگ من
ایمیل من
[yahoo]

نویسندگان

سامان(16)

موضوعات

اطلاعات سایت(1)
B M W(5)
Mercedes Benz(2)
Voleks Wagon(1)
Audi(1)
Ferari(1)
Peugeot (2)
Toyota(1)
Mazda(1)
Opel(1)

آرشیو

  دی 1384 (1)
  آبان 1384 (15)


لینکستان

irane man

التماس

سیاوش قمیشی


لینکدونی

آرشیو لینكدونی


جستجو



خبرنامه


آمار وبلاگ

بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
كل مطالب :
كل نظرها :
كل بازدید ها :
افراد آنلاین : [Online]
ایحاد صفحه : -


 با تشکر از...

طراح قالب

All Powered By :
MihanBlog.com





machin.Mihanblog.com